Warunki uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego od 1 września 2022 r.

Nauczyciele początkujący, którzy chcą uzyskać wyższy stopień awansu zawodowego, muszą spełnić 5 warunków. Sprawdź, jak przebiega awans na stopień nauczyciela mianowanego dla nauczycieli, którzy odbywają przygotowanie do zawodu, czyli realizują nowy awans zawodowy.

Przykładowy arkusz organizacji pracy szkoły na rok 2024/2025

Arkusz organizacji jest obowiązkowym dokumentem w każdej szkole, przedszkolu i placówce publicznej, określa bowiem szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym. Obowiązek jego opracowania wynika z przepisu art. 110 Prawa oświatowego. W szkołach i przedszkolach niepublicznych, które działają na podstawie statutu, kwestię sporządzania arkusza organizacji może regulować statut szkoły (art. 172 Prawa oświatowego). Jeżeli statut nie zawiera żadnych regulacji w tym zakresie, wtedy arkusz nie jest wymagany.

Zastosowanie metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz w logopedii

Metoda Dobrego Startu zaliczana jest do metod wzrokowo-słuchowo-motorycznych. Kluczową rolę odgrywają tu trzy elementy: wzrok (wzory graficzne), słuch (piosenka) i motoryka (odtwarzanie wzorów). Jej główny celem jest jednoczesne usprawnianie analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a także rozwijanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni. Niezwykle ważną rolę w tej metodzie odgrywa muzyka. Połączenie elementów śpiewu, ruchu, muzyki oraz plastyki aktywizuje cały układ nerwowy. Zrytmizowany zestaw ćwiczeń ma uspokajać uczestnika zajęć oraz wpływać pozytywnie na sferę emocjonalną. Z artykułu dowiesz się: Jakie są założenia metody Dobrego Startu? Do jakiej grupy dzieci adresowana jest metoda Dobrego Startu? Jakie korzyści przynosi stosowanie metody Marty Bogdanowicz? Kto może stosować w praktyce zawodowej tę metodę? Jakie MDS może znajdować zastosowanie w logopedii?