WYDANIE ONLINE

W poprzedniej aktualizacji zamieściliśmy artykuł dotyczący oceniania bieżące. Tym tematem został rozpoczęty cykl tekstów na temat oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, również w czasie nauki online. W tym wydaniu zapraszamy do lektury drugiej części kompendium – o ocenianiu zachowania. Jakie obowiązują zasady przy ocenianiu zachowania, czy zachowanie ucznia poza szkoła wpływa na jego stopnie z zachowania, czy frekwencja ma wpływ na ocenę, jak wystawić ocenę zachowania w nauczaniu zdalnym – eksperta zbiera najczęstsze problemy oraz przedstawia szczegółowe odpowiedzi na te oraz inne pytania.

czytaj więcej »

Cechą charakterystyczną dzieci i uczniów uzdolnionych jestwczesne, spontaniczne pojawianie się pewnych predyspozycji i wysokiego poziomu sprawności w określonym obszarze aktywności. Okres przedszkolny i wczesnoszkolny to czas ujawniania się takich zdolności, dlatego jednym z podstawowych zadań tych placówek jest zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób przyspieszony oraz wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.Nie do przecenienia jest w tym zakresie rola nauczyciela w rozpoznaniu zdolności dziecka i odpowiednim stymulowaniu jego rozwoju.

czytaj więcej »