WYDANIE ONLINE

SPRAWOZDANIE Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO ZA I PÓŁROCZE WEDŁUG NOWYCH ZASAD
Od tego roku szkolnego zmieniły się przepisy dotyczące nadzoru pedagogicznego. Zamiast czterech, są tylko dwie formy nadzoru: kontrola i wspomaganie. To pociąga za sobą zmiany w tworzeniu planów nadzoru oraz wnioskach ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego, które dyrektor jest zobowiązany przedstawić radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym. Zbieramy szczegółowe informacje na temat nowych wytycznych i zadań. Uzupełnienie tekstu stanowi wzorcowy, gotowy do wykorzystania dokument - sprawozdanie dyrektora ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w I półroczu   roku szkolnego 2021/2022.

czytaj więcej »

W obszarze oceniania, klasyfikowania i promowania najwięcej wątpliwości i niepewności dotyczy praktycznej nauki zawodu. Organizacja tych zajęć jest odmienna w stosunku do innych zajęć szkolnych. Nieco inne są też zasady oceniania tych zajęć. Zbieramy problemowe sytuacje, wątpliwości związane z ocenianiem praktycznej nauki zawodu. W artykule ekspert porządkuje informacje m.in. na temat tego: jak uzupełniać braki, jak usprawiedliwiać nieobecności, jak przeprowadzić egzamin poprawkowy, jakie dodatkowe uprawnienia ma uczennica w ciąży.

czytaj więcej »

Nauczyciele mają prawo do skorzystania z pomocy zdrowotnej na specjalnych zasadach. Pomoc ta może przybierać postać świadczeń rzeczowych, jak i finansowych. Nie jest to jednak wsparcie socjalne, ponieważ podlega odrębnym regułom. Opisujemy, na jakich zasadach funkcjonuje fundusz zdrowotny dla nauczycieli.

czytaj więcej »

Jakich przesyłek nie należy otwierać? Jakie podjąć czynności po otwarciu koperty z korespondencją? Co należy zrobić z przedmiotami wartościowymi, np. pieniędzmi znajdującymi się w liście adresowanym do szkoły? W jakim terminie trzeba odpowiedzieć na skargę? Zagadnienia te budzą wiele wątpliwości. Pracownik odpowiedzialny za przyjmowanie i wysyłanie korespondencji musi znać zasady postępowania z korespondencją zarówno w postaci elektronicznej oraz tradycyjnej. Podpowiadamy i zbieramy ważne informacje, by uniknąć częstych błędów!

czytaj więcej »

Czy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym opracowuje się wymagania edukacyjne?

czytaj więcej »