WYDANIE ONLINE

Wycieczka, wyjście z uczniami i zielona szkoła w praktyce
Po dwóch latach izolacji, kwarantann, zawieszonych zajęć i nauki zdalnej w końcu wróciliśmy do normalności, a co za tym idzie - szkoły mogą organizować już wyjścia, wycieczki i zielone szkoły. Maj i czerwiec to najlepszy okres na klasowy wyjazd. Przypominamy najważniejsze zasady, wytyczne, reguły dotyczące organizacji wycieczek szkolnych. Artykuł składa się z 15 konkretnych pytań i problemów szkolnych – autorzy porządkują przepisy i rozwiewają wątpliwości m.in. na temat tego, ilu opiekunów wymaganych jest podczas wycieczki, czy potrzebne jest ubezpieczenie NNW, czy można organizować wycieczki w upały, czy uczeń sam może dojechać na miejsce imprezy, co należy kwalifikować jako wyjścia, a co jako wycieczkę szkolną?W artykule m.in.Zgłaszanie wycieczki zagranicznej organizowanej przez szkołęZgoda rodziców na wyjście z klasą poza teren szkołyUczeń ze spektrum autyzmu a uczestnictwo w wycieczkach szkolnychLiczba opiekunów na wycieczce lub wyjściu poza teren szkołyWycieczka w wysokie temperaturyKurs kierownika wypoczynkuDokumenty do tematu m.in.Zgoda na udział w wycieczce – język polskiZgoda na udział w wycieczce – język ukraińskiInstrukcja tworzenia regulaminu wycieczkiRegulamin zachowania się uczniów w czasie wycieczki szkolnej

czytaj więcej »

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek poinformował, że prawie 7 tysięcy uczniów z Ukrainy zamierza przystąpić w Polsce do egzaminu ósmoklasisty. Uczniowie z Ukrainy będą zdawać te same egzaminy, co polscy ósmoklasiści, ale arkusze przeznaczone dla nich będą dostosowane do ich potrzeb. Szczególne regulacje dotyczą również uczniów przystępujących do egzaminów maturalnych oraz zawodowych. Przedstawiamy szczegółowe regulacje.W artykule m.in.Egzamin ósmoklasisty – zgłaszanie do egzaminuDostosowanie warunków i formy egzaminu ósmoklasistyDeklarowanie przystąpienia do egzaminu maturalnegoEgzamin zawodowy

czytaj więcej »

Zapoznaj się z 16 sytuacjami, które mogą mieć miejsce podczas egzaminu ósmoklasisty. Sytuacje dotyczą zarówno uczniów z Polski jaki i z Ukrainy. 

czytaj więcej »

W związku z napływem obywateli Ukrainy do polskich szkół oraz zapewnienie im pomocy szkoła musi dokonać modyfikacji programu wychowawczo-profilaktycznego? Co powinna obejmować taka modyfikacja i w jakim zakresie jej dokonać? Ekspert zbiera ważne wytyczne i wskazówki postępowania.

czytaj więcej »

 Jednym ze wskazań do zapewnienia dzieciom i młodzieży odpowiedniego wsparcia mogą być potrzeby wynikające z sytuacji kryzysowej lub traumatycznej. To trudne zadanie, do którego nauczyciele nie zawsze czują się kompetentnie przygotowani i najczęściej oczekują wsparcia specjalistów – psychologów, pedagogów szkolnych lub z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jednak na co dzień to nauczyciel zostaje z dzieckiem (lub grupą uczniów) i często to właśnie jego postawa ma znaczenie dla zapewnienia poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego podopiecznym lub ich powrotu do normalnego funkcjonowania po traumatycznych przeżyciach. Najczęściej to  nauczyciel jest pierwszą osobą, która uzyskuje informację o ekstremalnych przeżyciach dziecka. Bywa też, że nauczyciel jest uczestnikiem kryzysowych sytuacji z udziałem uczniów.  

czytaj więcej »