UCZEŃ Z UKRAINY W POLSKIEJ SZKOLE

Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Specustawa, która została uchwalona w związku z konfliktem zbrojnym na terenie Ukrainy, określa szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Jak zakwalifikować dziecko do konkretnej klasy, jak uzupełniać braki w podstawie programowej oraz różnice językowe, jak klasyfikować oraz jak wygląda finansowanie zajęć dla dzieci z Ukrainy – to wszystko pytania, które pojawiają się w ostatnich tygodniach i będzie się ich pojawiało coraz więcej. W tym wydaniu zamieszczamy kolejny tekst z nowego cyklu „Obywatele Ukrainy w polskiej oświacie”.W artykule m.in. Zasady przyjmowania do publicznych szkół i placówek wychowania przedszkolnego Kwalifikowanie do odpowiedniej klasy lub szkoły Bezpłatny dowóz dla dzieci z Ukrainy Wsparcie w nauce dla uczniów z Ukrainy Zatrudnienie nauczyciela i pomocy nauczyciela z Ukrainy Organizacja oddziałów przygotowawczych Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów z Ukrainy

Postępowanie o udzielenie zamówienia w placówce oświatowej zgodnie z nową ustawą Pzp – Cz. II. Szacowanie wartości zamówienia

W poprzednim wydaniu (aktualizacja nr 202) zamieściliśmy I część tekstu na temat nowej ustawy Pzp w placówce oświatowej. Teraz zapraszam do lektury części II, na temat szacowania wartości zamówienia. Prawidłowe dokonanie czynności szacowania ma fundamentalne znaczenie dla prawidłowości postępowania. Od niej zależy zarówno to, jakie przepisy znajdą zastosowanie w danym postępowaniu i zakres obowiązków spoczywających na zamawiającym, jak i możliwość realizacji zamówienia w ramach budżetu zamawiającego.W artykule m.in. Zasady szacowania wartości zamówienia Sposób szacowania a rodzaj zamówienia Tożsamość i podobieństwo zamówień Zamówienia niemożliwe do przewidzenia Udzielanie zamówień w częściach Zasady szacowania wartości zamówienia współfinansowanego ze środków UE