Lista obecności na posiedzeniu rady pedagogicznej
Czy na liście obecności rady pedagogicznej powinny znaleźć się imiona i nazwiska wszystkich jej członków?
Szkoła w czasie pandemii koronawirusa – ocenianie w nauczaniu zdalnym
W wyniku istniejącej pandemii przed polskimi szkołami stanęło wiele wyzwań, które dotychczas nigdy szkół nie dotyczyły. Jednym z nich jest ocenianie na odległość - sprzeczne z dotychczas obowiązującą definicją oceniania. Zapraszam do lektury kolejnego tekstu z cyklu: „Szkoła w czasie pandemii koronawirusa” – ekspert sprawdza jak przeprowadzić ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w nowych realiach.
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne otwarte od 4 maja
Rozpoczyna się czas diagnozowania dzieci i uczniów w celu wydania opinii i orzeczeń, dlatego od 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno - pedagogiczne powracają do pracy stacjonarnej.
Otwarcie przedszkoli już 6 maja - informacja MEN
Od 6 maja 2020 r. przedszkola będą mogły ponownie funkcjonować, przy czym organ prowadzący może ograniczyć liczebność dzieci w grupie, a co za tym idzie, nie wszystkie dzieci będą mogły wrócić do przedszkola. Jednostka samorządu terytorialnego może także, mimo wszystko, podjąć decyzję o zamknięciu wszystkich placówek na jej terenie.
KORONAWIRUS W SZKOLE W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH - 12 PROBLEMÓW
Zapraszam do zapoznania się z II częścią materiały dotyczącego pandemii koronawirusa w oświacie w praktyce!
PLACÓWKI OŚWIATOWE W CZASIE PANDEMII KORONAWIRUSA Nadzór dyrektora w czasie kształcenia na odległość
W placówkach oświatowych właściwie wszystko uległo zmianie i każda czynność to nowe wyzwanie, odkrywanie nowych możliwości i wytyczanie ponownie zasad i reguł. Nauczyciele pracują w systemie zdalnym, w szkole przebywają tylko ci pracownicy niepedagogiczni, których praca jest absolutnie niezbędna do zapewnienia ciągłości funkcjonowania placówki. Inaczej też będzie wyglądał nadzór dyrektora, monitorowanie realizacji podstawy programowej czy obowiązków i zajęć przez nauczycieli. Te czynności również muszą przebiegać zdalnie. Jak zatem wywiązać się z tego zadania, jak sprawnie i rzetelnie przeprowadzić nadzór pedagogiczny nad funkcjonowaniem szkoły poza jej siedzibą?
KORONAWIRUS W SZKOLE W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH – 14 PROBLEMÓW
Eksperci odpowiadają na pytania i problemy związane z kształceniem na odległość, wypłatą wynagrodzeń, prowadzeniem dokumentacji szkolnej. Zapoznaj się z ważnymi wskazówkami! Zapraszamy też do zadawania swoich pytań!
PLACÓWKI OŚWIATOWE W CZASIE PANDEMII KORONAWIRUSA Współpraca szkoły z rodzicami
Pandemia, która sparaliżowała naszą codzienność – bardzo mocno wpływa na nią także poprzez zamknięcie szkół. Powoduje to konieczność kształcenia na odległość, na skutek czego dzieci spędzają i będą spędzać mnóstwo czasu przy stanowisku pracy we własnym domu uczestnicząc w lekcjach on-line,wykonując zadania wskazane przez nauczycieli, przygotowując się do lekcji oraz sprawdzianów. Czas, który dotychczas dziecko spędzało w szkole i czas poświęcony na naukę w domu – obecnie został skumulowany i przeniesiony do miejsca nauki w domu ucznia. Dlatego każdy rodzic powinien sprawdzić czy miejsce do nauki dziecka na pewno jest odpowiednie do zaistniałej sytuacji i jest bezpieczne dla dziecka spędzającego wiele godzin dziennie przy biurku. W tym czasie współpraca między szkołą a rodzicami jest niezwykle istotna – rodzice, uczniowie i nauczyciele muszą wspierać się nawzajem, działać na rzecz dzieci i sprawnej nauki materiału. W końcu przecież to dla uczniów – zarówno tych najmłodszych, jak i starszych - czas stresu, wyzwań, zupełnie nowych wymagań. Warto o tym pamiętać układając współpracę.
MEN: Jak rozliczyć dotacje w okresie zawieszenia
W większości szkół i placówek rozliczenie dotacji w okresie zawieszenia odbędzie się na dotychczasowych zasadach. Problem powstał w jednostkach, w których wysokość dotacji zależy od tego, czy uczęszczają do niej uczniowie lub wychowankowie. Resort edukacji wyjaśnia, jak ten problem został rozwiązany.
- « pierwsza
- «
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- »
- ostatnia »